Kupić nowe części prosto z fabryki czy ich odpowiedniki wzięte z tak zwanego „szrotu”? Na to pytanie musi sobie odpowiedzieć każdy właściciel azjatyckich marek kiedy jego maszyna wymaga wymiany jednej z nich. Obie opcje mają swoje wady i zalety, a także swoich zwolenników.

Nowe nie zawsze znaczy lepsze

nowe części do aut japońskichCzęści nowe są droższe, ale  mogą idealnie dotrzeć się do pozostałych elementów naszego samochodu i dłużej posłużyć. Części używane mogą zachęcać swoją ceną, niemniej ich przeciwnicy zarzucają im to, że są dotarte do innego pojazdu niż nasz i są już w jakimś stopniu zużyte. Wybór powinniśmy uzależnić od naszych możliwości finansowych i opinii biegłego w tym temacie, czyli najczęściej naszego mechanika, który będzie przeprowadzał wymianę. Najczęściej jeśli planujemy korzystać z danego pojazdu przez dłuższą perspektywę czasową i dysponujemy wystarczającym budżetem opłaca się kupić nowe części do aut japońskich. W toku pracy dostosuje się i wpasuje do pozostałych elementów stając się po prostu „stąd” i posłuży tak długo jak tylko to będzie możliwe. Jeśli jednak nie jest konieczne aby część była nowa, bądź zostanie nam zasygnalizowane, że nie ma potrzeby do zakupu nowej, a używana spełni swoja role równie dobrze, to można to potraktować jako rozwiązanie bardziej ekonomiczne. Warto przy tym pamiętać że wiele części nie koniecznie dostosowuje się w czasie pracy do pozostałych, wówczas nie ma konieczności, by część była nowa. Zjawisko docierania tyczy sie przede wszystkim części mechanicznych, a wolne są od niego elementy wizualne wewnątrz i na zewnątrz samochodu.

Bez względu na wszystko należy sie kierować zdrowym rozsądkiem. Wiadome jest, że ten kto oszczędza na naprawach, robi je dwa razy, dlatego czasem lepiej nie próbować oszczędzać na naprawach i inwestować w samochód tak aby było w pierwszej kolejności dobrze, a dopiero potem tanio.